• Imprimeix

Entrevista a Carlos Galí. Soci fundador de Onebox  

Onebox

Carlos Galí. Soci fundador de Onebox https://www.oneboxtds.com/

Diplomat en Ciències Empresarials per la Universitat Ramon Llull i Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Direcció d’Entitats Esportives (UPF) i Postgrau en Direcció Estratègica de la Comunicació (ESADE). Carlos Galí té sis anys d’experiència en organització d’esdeveniments i espectacles, estratègies de màrqueting, comunicació i patrocini a l’empresa nord-americana Octagon. Va ser dos anys director comercial a Servicaixa el 2010 va fundar Onebox de qui avui és el CEO de la companyia.

Què et va portar a tirar endavant aquesta iniciativa?

Bàsicament veure una necessitat que hi havia en el mercat. Quan era director comercial de Servicaixa vaig adonar-me que la gent volia treballar amb molts sistemes de venda i per fer això havien de dividir el seu aforament en diversos trossos i tancar acords un a un. Això comportava molta problemàtica ja que la informació estava disgregada en els diferents sistemes.

I com se’t va acudir?

Vam mirar la indústria del turisme tant en el transport de viatgers en avions com a l’allotjament l’hotel on podien tenir una problemàtica similar resolta i la vam replicar a la indústria del ticketing i organització d’espectacles.

Quines van ser les principals dificultats amb les que et vas trobar?

Moltes a l’inici. Començar un projecte des de zero no és fàcil. I menys en un mercat oligopoli com en el que actuem. En el dia a dia ens hem trobat amb diferents dificultats que han anat variant al llarg del temps. A l’inici, va ser formar un equip de treball que fos capaç de tirar endavant el projecte. I és que la incorporació dels primers membres és clau per l’èxit o no del projecte. Després crear una plataforma de ticketing des de zero, ja que requereix d’una forta inversió i vam requerir d’una necessitat econòmica important de finançament. I un cop la plataforma estava en marxa, anar a convèncer a aquells grans canals que s’integressin i confiessin en nosaltres.

Et consideraves un emprenedor?

Sempre havia volgut muntar una empresa. I quan he treballat per compte aliena ho he fet com si l’empresa fos meva. Jo treballo d’una manera que és donar-ho tot sigui en l’entorn que sigui.

Com ha evolucionat Onebox des del seu inici fins ara?

Moltíssim. De no existir, ara som 60 persones amb una facturació interessant, donant servei a tres països diferents, amb els millors clients i sent els líders del mercat. Som l’empresa que ha crescut més en els últims vuit anys.

Us va costar molt que les empreses confiessin amb vosaltres?

Teníem la porta oberta per la meva trajectòria laboral, però tot i això costa que confiïn amb tu. Ets una empresa jove, no tens tots els recursos... però és cert que els han confiat amb nosaltres estan contents d’haver-ho fet.

Un espectacle o un esdeveniment esportiu sense públic... no tindria cap mena de sentit. Vosaltres aporteu solucions per atraure la gent. Com ho feu?

Nosaltres no venem entrades. Venem tecnologia. Som fabricants d’un producte tecnològic. Si bé no treballem activament per atraure i portar gent a aquests portals online, el que sí que fem és facilitar la integració de nous canals de manera que el producte dels nostres clients pugui estar exposat al major número de portals possibles. El que fem doncs és que el producte que tenim arribi a molts llocs. I això ho fem mitjançant la distribució multicanal i el nostre channel management.

A banda d’esdeveniments esportius, també veneu entrades a museus. Les estratègies de màrqueting són molt diferents segons el sector?

Segur, clarament. Tot i que nosaltres no som els que fem les estratègies de màrqueting, sí que les coneixem bé.

Heu venut entrades per valor de gairebé 650 milions d’euros. Això us converteix en un referent en aquest sector?

Portem ja més de 22 milions d’entrades venudes. Tenim la sort de poder dir que tots els grans canals de venda ho estan fent a través de la nostra plataforma. Som clarament el referent en la tecnologia de ticketing a l’estat espanyol.

Quin són els vostres principals clients?

En tenim de tot tipus. Treballem a la indústria dels museus, dels parcs temàtics, dels esports, la música, el teatre i, fins i tot les exposicions. I en cada una d’aquestes tenim de clients els actors més importants. Podem parlar de Fundació La Caixa, Portaventura, el Barça, l’Espanyol, l’Open Banc de Sabadell, el Grup Balañà, Project Studio...entre d’altres.

I a quins us agradaria arribar?

Tenim reptes importants...

Quins?

La internacionalització de la companyia amb especial focus a Anglaterra i Amèrica Llatina. I canviar el model de negoci. Fins ara hem signat un contracte client a client i a partir d’ara volem aconseguir un llicenciament de la nostra tecnologia que ens permetrà escalar de manera més ràpida i accedir a un número més gran d’entrades de manera més ràpida.

Quina plantilla té Onebox?

Com 60 persones de les quals dues terceres parts es dediquen a la fabricació i desenvolupament de producte així com innovació.

Quin consell donaries a una persona que vol emprendre?

Molta gent diu que quan inicies una activitat pel teu compte deixes de tenir un “cap”. I jo crec que passes a tenir-ne molts: els teus accionistes, els teus clients, els teus treballadors... i és que augmenten les responsabilitats exponencialment.

Així que el que vulgui emprendre per tenir una vida millor, que no ho faci. Emprendre significa treballar 24 hores, 7 dies a la setmana, sacrifici... Però si aquest no és l’objectiu, animo a tothom a fer-ho. Hi ha moltes coses a fer i és apassionant, divertit i molt més senzill del que a simple vista pot semblar.

Com a consell, diria que es busqui una necessitat real del mercat per resoldre.

 

Data d'actualització:  18.12.2018