• Imprimeix

Entrevistem a Albert Bosch. Housfy

Housfy

A data d’avui portem estalviats uns 5 milions d’euros en comissions a propietaris i compradors

 

Com sorgeix la idea de crear Housfy?

En paral·lel per dues persones: jo mateix i en Carlos Blanco. Jo estava treballant en una empresa i tenia ganes d’emprendre en el sector digital. Coneixia el sector pel meu pas per Grupalia i el sector immobiliari el coneixia per motius familiars. Amb les ganes que et deia que tenia d’emprendre vaig mirar què estava passant al Regne Unit i Estats Units i em vaig adonar que el tema proptech en el 2016 estava en un moment de creixement. Vaig començar a investigar els diferents models de negocis digitals que hi havia en aquest sector i en vaig trobar un que em va agradar: el d’intermediador de compra-venta immobiliària. 

Per què et va agradar?

Bàsicament per dos motius, el primer per la seva relació amb el món digital i el segon  perquè la part de lloguer immobiliari el coneixia per temes familiars.

 

T’encaixava perfectament...

Sí. El sector immobiliari és tremendament interessant per entrar-hi i poder fer coses molt destacables. És un sector que està desactualitzat, moltes vegades el client no està content, és un sector car, és un sector que està molt atomitzat i en alguns casos poc professionalitzat.... es donaven molts factor per entrar-hi i mirar de revolucionar-lo.

 

I és que entreu en un dels moments més importants de les vides de les persones...

Correcte! És una de les 5 decisions més importants que podem prendre al llarg de la vida i això comporta un conjunt de serveis al teu voltant molt grans. En el procés de compra-venta immobiliari hi intervenen molts agents i sovint poc professionalitzats. Per això vaig pensar que era un lloc molt bo per emprendre.

 

I en Carlos Blanco?

Va fer el mateix raonament. També venia del món digital i per motius personals estava bastant descontent amb els agents immobiliaris. Ens vam trobar a la tardor del 2016 i vam decidir tirar endavant aquest projecte, que va néixer operativament el març de 2017.

 

Amb uns molt bons resultats.

Creixent per sobre del 20% cada mes, amb una facturació bastant rellevant per ser una startup, amb una incidència a l’àrea metropolitana bastant gran i ens hem col·locat en el top 5 de la immobiliària a Barcelona. Estem molt contents!

 

Naixeu per acabar amb les comissions exagerades de les immobiliàries tradicionals?

No és el motiu principal. Al final les comissions és posar un preu als teus serveis. Nosaltres en realitat reformulem el procés de venta. Utilitzem dades, som molt més eficients i ens possibilita oferir uns honoraris molt més baixos. I aquesta comissió molt més baixa ens serveix com a reclam per atraure nous clients. Però si consideréssim que aportem un valor de 15.000 euros, els cobraríem.

 

Com feu aquest replantejament?

Li donem el lideratge del procés de venta al propietari. Som una plataforma que permet al propietari posar a la venta el seu immoble i és el mateix propietari qui fa les visites per vendre el pis. Ens dediquem a: donar un entramat de seguretat durant la venta del pis, ens ocupem que hi hagi gent interessada en el teu immoble, aprofitem les dades de venta de pisos que hi ha al voltant del teu immoble perquè les puguis tenir en compte i fixar un preu òptim pel teu pis. I finalment, tenim experts assessors immobiliaris que ajuden al propietari a gestionar el pis i interpretar les dades que disposem.

 

I la figura del comercial?

Tu com a comprador tens dues opcions: veure el pis a través d’una agència o directament a través del venedor. El comercial de l’agència, normalment no es coneix tant l’immoble, en canvi si ho fas amb el propietari, et dóna molta més informació. Per tant, el canvi principal és que qui lidera el procés és el propietari. La diferència és que un agent comercial nostre pot gestionar 100 pisos al mes, mentre que el d’una agència tradicional, 5 o 6. Un agent tradicional, segons la mitjana de Fomento, ven 0,5 pisos al mes, mentre que un agent de Housfy en pot vendre 12. Venem 24 vegades més.

 

Per tant necessiteu generar molt de tràfic al web.

Necessitem molt volum de pisos, perquè els venem...

 

I com ho feu per captar els propietaris que volen vendre el seu immoble?

Ara mateix tenim una valoració de satisfacció del client molt alta i hem aconseguit que parlin bé de nosaltres proactivament. Molts dels pisos que ens entren arriben per referències. Potser el que ens falta és donar a conèixer el nostre servei. Ara per ara, segons una enquesta de mercat que vam fer, la gent coneix més el dinosaure (la nostra mascota) que no pas el nostre nom. Ens falta guanyar aquest punt de notorietat i que la gent perdi la por a les coses noves. Perquè al final el que aconseguim és vendre el pis a un preu òptim, de forma més segura i més ràpida.

 

Per tant, podríem dir que intenteu que vendre un immoble es converteixi en una cosa positiva i no en un mal de cap...

Volem que deixi de ser carregós i passi a ser una experiència positiva.

 

Com valores el primer any i mig?

Molt positiu. Un dels dubtes que teníem al començar era si el model funcionaria aquí. Vam fer moltes proves i des del primer moment vam començar a veure resultats positius. No hi ha gaires startups que tinguin una facturació neta com la que tenim amb el temps que portem operant. De moment, els números ens acompanyen.

 

I això us anima a voler ampliar els serveis.

És un moment tan important a la teva vida que hi ha un ventall de serveis molt ampli. Hem obert una secció d’hipoteques per ajudar a la concessió al comprador. També tenim en ment entrar en els lloguers a Barcelona, també podem ampliar el negoci amb les reformes, mudances i serveis més petits addicionals... i crec que a la llarga es guanyarà el mateix de la venta de pisos que d’aquests serveis complementaris.

 

Per això teniu la voluntat de fer una nova ronda de finançament?

D’aquí a final d’any en volem fer una altra amb tres objectius principals: consolidar el nostre posicionament a Barcelona i Madrid i tenir presència a les 100 principals ciutats espanyoles en població, mirar si podem internacionalitzar-nos i accedir al mercat europeu i millorar el producte amb els serveis complementaris que comentàvem abans.

 

Quantes ventes feu?

Estem amb 50 ventes al mes. Una agència mitjana ven 23 pisos l’any i una de les top 5 de Barcelona en pot vendre 800 a l’any. Nosaltres estem amb unes 600 i esperem que a finals d’any puguem estar projectant-ne 1.200.

 

Té límit?

Aquesta és pregunta d’inversor. Encara tenim molt de camí per fer i millorar les xifres que estem obtenint avui en dia.

 

Quina és la vostra relació amb les immobiliàries tradicionals?

Nosaltres seguim la llei. Tot el que fem és transparent. El client paga el que establim per contracte sense sorpreses finals, tenim llicència d’API, paguem una assegurança que ens obliga el col·legi de la propietat. A més, a diferència de moltes agències tradicionals, els nostres agents tenen contracte fixe, no són falsos autònoms... hi ha un conjunt de crítiques que ens fan algunes immobiliàries que venen degudes pel canvi que hi haurà en el sector.

 

Heu fet una publicitat una mica agressiva...

És cert. Ho hem fet per donar-nos a conèixer. Hem hagut de ser creatius per suplir una forta inversió econòmica en publicitat. I hi ha qui s’ha pres malament la figura del dinosaure. Nosaltres no hi reflectim la immobiliària tradicional sinó aquella persona que no es vol adaptar als nous canvis.

 

De fet hi ha hagut alguna immobiliària que s’ha posat en contacte amb nosaltres perquè ha vist que el mercat canviarà i ens han demanat consell per adaptar-se als nous temps...

 

...nous temps que comportaran estalvis...

Segur! De fet, a data d’avui portem estalviats uns 5 milions d’euros en comissions a propietaris i compradors.

 

Teniu competència al mercat espanyol?

Sí, però per ara poqueta. De totes maneres aniran sortint com bolets, com és normal. Avui la nostra competència és l’agència tradicional que no està aportant el valor que hauria.

 

Com t’imagines Housfy d’aquí uns anys?

Soc molt ambiciós. M’agradaria que fos una empresa internacional i que poguéssim operar des de Barcelona com fins ara. Tenir una incidència important en un moment crític de la vida d’una persona a nivell europeu i llatinoamericà, estant al seu constat i facilitant-los la presa de decisions. 

 

 

 

Data d'actualització:  27.07.2018