• Imprimeix

Mediktor tanca una roda de finançament de 3 milions d’euros per entrar al mercat nord-americà

Mediktor

Qui no ha trucat alguna vegada a la seva mare quan no es troba bé per saber què pot prendre’s? O ha buscat a Google els símptomes que presenta abans d’anar a la farmàcia? O qui directament decideix anar a urgències tot i saber que a vegades és innecessari col·lapsar aquest servei... Conscients d’aquesta realitat, el 2011 el doctor Òscar Garcia-Esquirol i l’enginyer Cristian Pascual van començar a treballar amb l’objectiu de construir un software per avaluar aquests símptomes. Després de 4 anys de feina, el 2014 va veure la llum Mediktor, una startup catalana que té una base de dades amb més de 750 malalties classificades. Els usuaris responen 14 preguntes i el programa els ofereix una llista de 10 possibilitats. Reconeixen que en cap cas volen substituir el doctor ni fer un diagnòstic, només detectar si el pacient que està fent la consulta ha de córrer urgentment cap a l’hospital.

Mediktor va sortir al mercat l’any 2014 en forma d’app gratuïta. Des de llavors han fet més de dos milions d’avaluacions en un total de 150 països. Amb aquesta trajectòria han pogut crear, a dia d’avui una base de dades amb 750 malalties, que representen un 90% dels casos que arriben a atenció primària i urgències. Una col·laboració amb l’Hospital Clínic va corroborar que el 91% de prediagnosis que fan són correctes.

Entre els propers passos de Mediktor hi ha la consolidació als Estats Units i nous estudis per ajustar l’avaluació dels símptomes. Avui en dia ja tenen 35.000 sinònims de símptomes en 6 idiomes diferents.

El model de negoci

Els principals clients d’aquesta empresa catalana són hospitals, asseguradores i plataformes de telemedicina. I és que, com bé reconeixen els seus fundadors, el seu software cobra sentit si està integrat dins una solució global. Entre els seus clients hi ha TopDoctors o DKV.

En el 2018 Mediktor va ingressar 340.000 euros i aquest any espera superar el milió. Té una vintena de persones treballant a les seves oficines de Barcelona, i acaben d’obrir oficina comercial a Nova York.

Tecnologia combinada amb intel·ligència artificial, per detectar símptomes i oferir un llistat d’opcions que fins i tot et poden contactar amb professionals mèdics.

 

Ronda de finançament

L’empresa catalana ha tancat una ronda de finançament per valor de 3 milions d'euros que aniran destinats a recolzar la comercialització de la seva aplicació d'intel·ligència artificial al mercat nord-americà, on ja disposa d'una oficina, concretament a Nova York.

Alta Life Sciencies Espanya ha encapçalat la ronda de finançament com a inversor principal, i també hi han participat en ella uns altres "business angels" com a Castel Cabdal o Naos. Amb aquesta injecció de capital, la companyia podrà reforçar i millorar la seva aplicació d'intel·ligència artificial, tant tècnica com científicament, per continuar amb els seus objectius, que se centren a brindar la major validació clínica possible.

Miguel Valls, de Alta Life Sciences explica que “la tecnologia de Mediktor redueix les carreres de la salut. Els pacients estan facultats per prendre millors decisions des dels primers símptomes i el sistema els permet ser capaços d’organitzar la seva demanda i optimitzar els recursos per oferir una millor cobertura mèdica”.

Per la seva banda el CEO i cofundador de Mediktor, Cristian Pascual, reconeix que estan molt satisfets de “contar amb la força i solidesa del nostre equip. Alta Life Sciences des de Silicon Valley i Barcelona, Castel Capital des d’Holanda i Naos amb la seva experiència internacionals ens ajudaran a entrar amb força al mercat nord-americà”.

Mediktor

Mediktor és una empresa fundada en 2011 a Barcelona, té seu a la capital catalana i al maig de 2017 va obrir la seva primera oficina en l'exterior, en concret, a Nova York. Actualment, Mediktor està col·laborant amb l'Hospital Clínic de Barcelona i presenta una taxa d'èxit del 91,3 % en prediagnòstic i classificació de pacients.

Data d'actualització:  24.10.2018