• Imprimeix

Entrevista a Dídac Font. Co-Fundador del gimnàs boutique Reburn Studio

Dídac Font

 

El concepte gimnàs-boutique va arribar a Barcelona de la mà de Reburn Studio. El món de l’esport i dels centres esportius està en contínua evolució. I la darrera tendència és la personalització i la generació d’experiències. El tracte més proper. La personalització dels entrenaments, els espais de disseny, marxandatge... un entrenament amb un mètode exclusiu per millorar la condició física i estat de salut. Dídac Font és un dels líder d’aquesta iniciativa. Llicenciat en CAFE (INEFC, UB) té un MBA a la Coventry Busniess School i un AMP a IESE. Ha treballat en cadenes com Balthus Wellness i Youtopia Holding (Chile) amb inversions de +10€mm i ha gestionat equips de més de 200 persones.

Aquest mes de desembre, Reburn Studio celebra el seu primer aniversari.

Felicitats per aquest primer any de funcionament!

Moltes gràcies. Ha sigut un any intens en el que el sector dels centres esportius ha seguit creixent i buscant nous models i formats que s’adaptin a les noves necessitats de la població.

Per què aquest concepte de gimnàs boutique i a Barcelona?

La meva trajectòria professional sempre ha anat lligada al món de la gestió esportiva, vaig estar 10 anys a l’estranger gestionant dues cadenes de clubs premium multiservei. Davant del repte, per una banda, d’augmentar la fidelització dels clients i, d’altra banda, de fer créixer el nombre de persones que fan activitat física és necessari crear nous models que apostin per generar experiències diferents que ajudin a que la pràctica esportiva sigui divertida, segura i eficient. El model de gimnàs boutique el vaig conèixer als EEUU l’any 2012 i vaig anar seguint d’a prop la seva evolució. És un concepte que crec que encaixa amb les necessitats i la nova forma de consum en la que es busca comoditat i flexibilitat.

Com explicaries en dues frases què és Reburn-Studio?

Reburn Studio és un gimnàs boutique que ofereix un mètode d’entrenament d’alta intensitat en grup, en classes de 45 minuts, adaptat a diferents nivells on es busca obtenir resultats, divertir-se i pagar només pel que utilitzes.

Quin és el model de negoci de Reburn-Studio que el diferencia de la resta de cadenes de gimnasos?

És una instal·lació de 400m2 amb una oferta especialitzada i un mètode d’entrenament en el que totes les sessions són dissenyades per obtenir resultats a curt termini i reduir el risc de lesions, amb una atenció personalitzada, una política comercial flexible que et permet pagar només pel que entrenes i amb l’ús de tecnologia per a que els nostres clients puguin fer reserves i pagaments online ja sigui a través de la web o de l’app.

Com a model de negoci destacaríem que no es requereixen grans superfícies pel que les oportunitats immobiliàries no són tant escasses i la inversió més acotada que en models de gran tamany. Això també fa que les barreres d’entrada siguin més baixes i la competència pugui anar augmentant més ràpidament. És un model escalable la qual cosa és crucial per mi i els meus socis ja que la nostra intenció amb aquest model de negoci és fer-lo créixer.

Quina acollida heu tingut en aquest primer any de funcionament?

Estem molt contents amb el nivell de satisfacció que mostren els nostres clients. N’hi ha que ja coneixien models similars que havien vist a l’estranger i els va sorprendre trobar-nos a Barcelona, d’altres que han provat aquesta nova experiència d’entrenament i s’hi han fidelitzat perquè estan aconseguint resultats divertint-se i sense perdre el temps. El repte que ens hem trobat és el de difondre aquest nou concepte i que la gent s’animi a provar-ho i conèixer-ho.

Hi ha antecedents d’èxit als Estats Units. Penseu que hi ha mercat a Barcelona i la resta de Catalunya?

Som un país amb cada dia més consciència de la necessitat de tenir hàbits saludables i fer activitat física però la taxa de penetració d’usuaris de centres esportius és del 12%. No hem d’apuntar només a captar usuaris d’altres centres esportius sinó que cal atraure persones que no són usuàries d’instal·lacions esportives, que encara no han trobat el lloc on se sentin còmodes per fer activitat física. Si s’aconseguís, estaríem ampliant la base d’usuaris que entren al mercat de l’activitat física.

Hi ha zones, especialment alguns barris de Barcelona, on la concentració de centres esportius és molt alta, però encara hi ha espai per noves propostes que generin valor i siguin complementàries a les existents.

Quin és el vostre públic potencial?

Les classes en grup estan dirigides a homes i dones majors d’edat sense patologies/lesions importants (per aquests casos tenim entrenaments personals) que vulguin estar saludables, tenir una millor qualitat de vida així com també obtenir millores estètiques buscant cossos atlètics i esvelts. La distribució per gènere està bastant equilibrada sent dones el 60% dels nostres clients, en quant a l’edat el 80% tenen entre 22 i 45 anys.

Amb quines dificultats us heu trobat en aquest primer any?

En donar a conèixer un nou model en el que la majoria de gent no hi està familiaritzat pel que gran part de les tasques comercials s’han orientat a la difusió per generar volum de visites.

Quins canals utilitzeu per fer la comercialització dels vostres serveis?

Fem moltes accions en canals digitals, campanyes en “social media”, treballem el canal corporatiu amb empreses de l’entorn i amb plataformes tipus marketplace que fan d’intermediari, fem rrpp i també utilitzem canals tradicionals per arribar als veïns del barri.

Esport, nutrició... creus que els catalans tenim uns hàbits saludables?

La incorporació d’hàbits saludables ha anat augmentant durant els últims anys i s’ha fet una tasca d’educació important que encara no podem donar per conclosa. Un 50% de la població catalana fa esport segons l’Observatori Català de l’Esport, cal treballar per aconseguir que la majoria de la població incorpori la pràctica esportiva de forma habitual, que la diversió acompanyi el procés i que els bons hàbits en la nutrició, la cura del cos i la ment així com el descans adequat siguin entesos i interioritzats.

Quin consell donaries a aquelles persones que com vosaltres volen emprendre?

Si tenen una proposta que creuen que aporta valor i que, per tant, pot ser viable econòmicament i, sobretot, els il·lusiona han de tirar endavant. Si un dels dos factors, anàlisi de negoci o il·lusió, falla recomanaria revaluar la proposta fins que els dos fossin positius. Cal esperar el millor i estar preparat pel pitjor.

És clau definir des de l’inici en quin format l’empresa i l’emprenedor poden generar més valor i estar disposat a acceptar el paper com a fundador, cofundador o executiu/empleat. Les decisions que es prenen en la fase de creació tindran efectes a llarg termini pel que cal prendre-les de forma desapassionada.

 

 

Data d'actualització:  18.12.2018